Президент Тошкентнинг Шота Руставели кўчасидаги янги ажратилган йўлакда (BRT) электробусда юрди

Ўзбекистон Президенти Шавкат Мирзиёев 2025 йил 15 октябрь куни Тошкентдаги Шота Руставели кўчасининг реконструкция натижалари билан танишди, дея хабар берди унинг матбуот хизмати. Бу ерда мамлакатда биринчи марта кўча марказида автобуслар учун ажратилган йўлак — BRT (bus rapid transit) тизими ташкил этилди.

Шота Руставели кўчаси пойтахтнинг асосий магистралларидан бири ҳисобланади. У бутун шаҳар бўйлаб ўтиб, унинг бир нечта туманларини боғлайди. BRT линиясини бу ерда ва бошқа кўчаларда бир неча йил олдин ишга тушириш режалаштирилган эди. Лойиҳа фақат жорий йилда амалга оширилди.

Реконструкция қилинган участканинг узунлиги тахминан 7 км ни ташкил этади. Лойиҳа қиймати 19,2 миллион доллар. Бу ерда транспортни бошқаришнинг интеллектуал тизими жорий этилган.

Автомобиль ҳаракати учун бутун узунлиги бўйлаб ҳар бир йўналишда 3 тадан йўлак ташкил этилган. Кўча бўйлаб велосипед йўлаги ҳам ётқизилган ва пуллик тўхташ жойлари белгиланган.

Автобуслар устунликка эга. Улар учун «А» ҳарфи туширилган махсус светофорлар ўрнатилган. Тўхташ платформалари ҳам кўча марказида жойлашган бўлиб, уларга светофорли пиёдалар ўтиш жойлари орқали ўтилади.

Автобус ҳаракати 2025 йил 7 октябрь куни ишга туширилди — дастлаб учта йўналишда, кейинчалик — яна 3 та йўналишда. Яқин келажакда бошқа йўналишлар ҳам қўшилади.

«Янгилик автобуслар ҳаракатини тезлаштирди ва йўловчилар қулайлигини оширди», — дейилади президент матбуот хизмати хабарида. «Энг муҳими — хавфсизлик даражаси ошди, йўл-транспорт ҳодисалари сони сезиларли даражада камайди», — дея қайд этилади хабарда.

Матбуот хизмати келтирган маълумотларга кўра, автобусларда йўловчилар оқими аввалги 2500 кишига нисбатан соатига 6000 кишигача ўсиши керак.

Шу билан бирга, кўчанинг ўтказувчанлик қобилияти суткасига 40 мингта автомобилгача, ўртача ҳаракат тезлиги эса 23 км/соатдан 30 км/соатгача ошди.

«Янгиланган Шота Руставели кўчаси нафақат пойтахтни обод қилди, балки Тошкентнинг замонавий ва интеллектуал транспорт тизимига ўтиши рамзига айланди», — дея таъкидлади президент матбуот хизмати.

Шавкат Мирзиёев расмий шахслар ҳамроҳлигида электробусда юрди ва йўловчилар билан суҳбатлашди.

Президентга ажратилган автобус йўлаклари тармоғини кенгайтириш ва пойтахт атрофида транспорт узелларини яратиш лойиҳалари ҳам тақдим этилди.

«Агар биз янги метро линияларини қурмаганимизда ва замонавий автобусларни харид қилмаганимизда, бугун Тошкентда ҳаракатланиш жуда қийин бўларди. Шунинг учун биз одамларга қулай бўлиши учун йўлларни яхшилаяпмиз ва жамоат транспортини ривожлантиряпмиз. Бундай ишларни барча шаҳарларимизда давом эттирамиз», — деди Шавкат Мирзиёев.

Президент яна бир бор жамоат транспортидан фойдаланиш қулайлигини ошириш, тирбандликларни камайтириш чораларини кўриш ва Тошкент ҳамда Янги Тошкент ўртасида самарали транспорт алоқасини таъминлаш бўйича топшириқ берди.

Шу кунларда пойтахтга 202 та янги электробус олиб келинди, улар яқин орада йўналишларга қўйилади.

Ўзбекистон Президенти Тошкентдаги Шота Руставели кўчасидаги янги BRT йўлагида электробусда юриб, транспорт тизимини ривожлантириш муҳимлигини таъкидлади.